PPL(A) Praktijk

Na de theoretische examens of tijdens de theorieopleiding is het mogelijk om reeds te beginnen met de praktijk. De opleiding bestaat uit minimum 45 uur vluchttijd, waarvan minstens 25 uur onder begeleiding van een instructeur en 10 uur solo. De duur van de opleiding hangt af van de beschikbaarheid van de kandidaat en een paar externe factoren, zoals hoofdzakelijk het weer.
De praktijkopleiding is opgesplitst in meerdere fases of modules:

1. Pre-solo: algemene manoeuvres, opstijgen en landen, procedures in het circuit.
  2. Pre solo navigatie: consolidatie van de kennis en vaardigheden opgedaan tijdens de pre-solo fase en het opbouwen van ervaring en vertrouwen tijdens lokale solo vluchten. Geavanceerde manoeuvres, handelingen op nieuwe luchthavens, werken met radio-navigatiesystemen.
  3. Oefeningen ter voorbereiding op het examen: vaardigheden verkrijgen in solo navigaties, introductie in het vliegen op instrumenten.
Flight Training
Meer informatie? Contacteer ons via Dit E-mail adres wordt beschermd tegen spambots. U moet JavaScript geactiveerd hebben om het te kunnen zien. of neem een kijkje bij de veelgestelde vragen.